چای یا قهوه؟ کدام بهتر است؟

آمار مطالب

کل مطالب : 5
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

 تبادل لینک هوشمند 
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومارکت  و آدرس amomarket.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
نویسنده : عمو
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399
نظرات

 

در مورد مضرات و فواید هر یک از این دو نوشیدنی، گزارش‌های زیادی ارائه شده. از اثر مثبت قهوه در افزایش توانایی یادآوری تا کاهش احتمال سرطان سینه در خانم‌ها در اثر مصرف چای و از اینکه وقتی شیر به چای اضافه می‌کنی بسیاری از مزایای آن در مقابله با سرطان از بین می‌رود. از دوستی قهوه با کبد و دوستی چای با قلب. از ضرر‌های کافی کافئین  که در هر دو هست. از فلورایدی که در چای هست و به همین دلیل آسیب احتمالی قهوه برای دندان‌ها ممکن است بیشتر باشد.

اگر قرار است سهم نوشیدنی‌هایمان را در روز مدیریت کنیم، نخستین مایعی که توصیه می‌شود آب است. مناسب است که نیمی از مصرف مایعات روزمره‌ی ما آب باشد. اگر چه میزان دقیقی نمی توان گفت اما بین ۱۱ تا ۱۵ لیوان در روز مورد توصیه قرار می‌گیرد (۱۱ برای زنان و ۱۵ برای مردان).

بعد از آب، سالمترین نوشیدنی، چای و قهوه هستند که آنتی اکسیدان آنها و سایر محتویاتشان می تواند برای انسان مفید باشد. سه تا چهار فنجان چای و قهوه در طول روز مناسب خواهد بود. چای سبز مفیدتر است و قهوه هم می‌تواند مانع بروز دیابت نوع دو شود. تحقیقات بیشتری لازم است تا در مورد اثرات چای و قهوه بتوان نظر علمی داد اما مشخصاً افزودن خامه، شکر و طعم‌دهنده‌ها می‌تواند چای و قهوه را از یک نوشیدنی «سالم» به یک نوشیدنی «نه چندان سالم» تغییر دهد. در مورد زنان باردار مصرف بیش از یک فنجان نوشیدنی کافئین دار (چای یا قهوه) در روز، توصیه نمی‌شود.

سومین گزینه شیر کم چرب است که می تواند منبع کلسیم و ویتامین D باشد. البته حتی مصرف زیاد شیر کم چرب هم می‌تواند مضر باشد. به همین دلیل جدای از کودکان که شیر برای آنها بسیار مفید است برای افراد بالغ توصیه می‌شود مصرف شیر و مواد لبنی را به یک یا دو لیوان در روز محدود کنند. البته به شرطی که از سایر منابع، کلسیم بیشتر مورد نیاز بدن را تامین کنند.


تعداد بازدید از این مطلب: 1562
موضوعات مرتبط: مواد غذایی , ,
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت من خوش امدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود